Tárcsafék
A féktárcsa betéteket (1) ki kell cserélni, mikor a minimális 3 mm-es vastagságnál vékonyabbra kopta.
Mielőtt elindítaná autóját, nyomja le a fékpedált, míg erős ellenállásba nem ütközik. A féktárcsa betétek (1) csak ebben a helyzetben mozoghatnak szabadon a környező felületeken és a betét tartókon (3). A féktárcsa betéteket (2) ezenkívül rendszeresen meg kell vizsgálni, vannak-e rajtuk karcolások, repedések, gyűrődések vagy egyéb sérülések, és ha ilyet találunk, az autószerelőnek azonnal ki kell cserélnie az ilyen féktárcsa betétet. Úgyszintén meg kell vizsgálni, nem sérült-e a féknyereg és nem szivárog-e belőle a fékfolyadék; a hengereknek (4) szabadon kell járni!
Dobfékeknél a fékhenger dugattyúi nyomják a fékbetétet a fékdob belső kerületéhez.Dobfékekkel többnyire a hátsó kerekeket szerelik fel – gyakorlatilag már egyetlen gyártó cég sem alkalmaz dobfékeket az első kerekeken.
Dobfék
- A fékbetétet (5) minden 20.000 km után meg kell vizsgálni, nem koptak-e el
- A fékbetétet (5) ki kell cserélni, ha a minimális 1,5 mm-es vastagságra kopott.
- Cseréhez mindig a megfelelő típusú fékbetétet használjuk.
- Javasoljuk egyidejűleg kicserélni a fékpofa-visszahúzó rugókat (6) is. Ha a fékdobot is levették, mindig át kell vizsgálni az egész féket.
- Ha a fékdobon mély karcolások vagy árkok vannak, ki kell cserélni.
- Javasoljuk minden esetben megvizsgálni, nem folyik-e a fékfolyadék a dugattyúkból, valamint a porvédő hüvelyek állapotát is ellenőrizni kell.
- Az autószerelőnek azonnal ki kell cserélni minden sérült tömítést vagy alkatrészt, garanciális új alkatrésszel.
- A tartólemezt minden 20.000 km után meg kell tisztítani féktisztító termékkel.
Fékfolyadék
- A fékfolyadékot ellenőrizni kell és állandó szinten tartani.
- A fékfolyadék szintjének kismérvű süllyedése is azt jelzi, hogy a fékrendszer szivárog – a rendszert azonnal át kell vizsgálni és szükség szerint megjavítani, mert a fékfolyadék szivárgása a fékrendszer működésének teljes meghibásodását okozhatja.
- A fékfolyadék felveszi a nedvességet. A fékfolyadék nagyobb víztartalma következtében csökken annak forráspontja, és amikor a fékrendszer nagyobb terhelésnek van kitéve, gőzök képződhetnek, minek következtében a fékek felmondhatják a szolgálatot.
- Normális körülmények között a fékfolyadékot kétévente lecserélik.
- A használt fékfolyadékot semmilyen körülmények között sem szabad újra használni.